13 maart 2006

Waarom deze blog?

Deze pagina gaat over mijn typemachines. Tot nu toe heb ik er drie: een kapotte Urania uit 1941, een nog werkende Corona 3 uit 1919 (waar ik nog regelmatig op typ, zie foto rechts) en een Blickensderfer Featherweight die op dit moment onderweg is naar mij vanuit de US. Vooral over de Blick wil ik het gaan hebben, aangezien mijn plan is om hem stapsgewijs op te knappen. Over Blickensderfers kun je in principe een heel boek schrijven en dat is dan ook gedaan. Hij ziet er ongeveer zo uit, maar dan afgezakter, verroester (en dus betaalbaarder).

De verkoper is trouwens Richard Polt, van de classic typewriter page en hij verkocht me de blick via deze advertentie.

Meer informatie over de Blickensderfer vindt je hier

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke pagina / hobby. Zelf heb ik er het geduld niet voor, maar ik heb nog wel een oude typemachine staan. Het merk is Ramington (LL32966. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik graag wat hij volgens jou nog waard is. Voor reactie kun je mailen naar aonderwater@hotmail.com. Met vriendelijke groet,

Arjen.