17 februari 2008

Olivetti Valentine (ca 1970)

Gisteren met Manu naar een tweede hands spullen winkel geweest. Daar stonden een paar typemachines tussen de oude televisies en computers; alle typemachines voor 12 euro per stuk. De meeste waren niet zo interessant, maar eentje wel; een Olivetti Valentine! Die heb ik meteen meegenomen de bioscoop in (waar we oorspronkelijk voor kwamen). De Valentine is namelijk echt een design-symbool uit eind jaren 60, begin jaren 70. Voor meer info, klik HIER.




Het serie nummer is 5.229.424, maar ik heb nog niet kunnen vinden met welke exacte fabrieks-datum dit overeen komt.

1 opmerking:

Unknown zei

Hai, Leuke blog! Ik was eigenlijk op zoek naar wat meer info over mijn -vreselijk oude???- Remington typemachine.... Ik begrijp uit jouw blog dat jij wat meer verstand ervan hebt, of iig weet waar je wat moet zoeken...
zou je mij kunnen contacten??
akasis@gmail.com

groetjes
Esther